Klachtenreglement

Ons klachtenreglement


Huidarsenaal is een Zelfstandig Behandel Centrum dat gespecialiseerd is in diverse behandelingsmogelijkheden, waaronder dermatologie en flebologie. 

De intentie van de praktijk is om kwalitatief goede zorg te bieden, die aansluit op de behoeften van de cliënten en voldoet aan de algemeen geldende vereisten voor deze zorg.

De Raad van Bestuur en het team van Huidarsenaal zetten zich in voor het leveren van zorg van hoge kwaliteit en uitstekende diensten. Dit doel wordt ondersteund door het ontwikkelen van een heldere en transparante klachtenprocedure. Wij beschouwen uw klacht als een belangrijk leermoment voor onze organisatie. Het is immers mogelijk dat er situaties ontstaan die u als onterecht of niet juist ervaart. De medewerkers van Huidarsenaal doen hun best om u optimale zorg en ondersteuning te bieden. Toch kan het voorkomen dat u na de behandeling niet volledig tevreden bent. Uw opmerkingen of klacht nemen wij dan ook zeer serieus. Dit is niet alleen belangrijk omdat wij streven naar uw volledige tevredenheid, maar ook omdat het ons de kans biedt om onze zorgverlening verder te verbeteren.

Als u niet volledig tevreden bent over een behandeling, is het verstandig dit niet voor uzelf te houden. Vaak zijn klachten het gevolg van miscommunicatie of verschillende verwachtingen. In dergelijke gevallen wordt het gewaardeerd als u het gesprek aangaat met de zorgverlener die u heeft behandeld, zodat deze de gelegenheid krijgt om uw zorgen weg te nemen. Uit ervaring blijkt dat veel klachten op deze manier opgelost kunnen worden.

De klachtenprocedure is bedoeld om u duidelijk te maken welke stappen u kunt ondernemen bij onvrede of een klacht.

Wat zijn de stappen die u kunt ondernemen?

  1. Direct bespreken:

Als u ontevreden bent en een opmerking of klacht wilt delen, is het aan te raden dit rechtstreeks te bespreken met de betreffende medewerker. Als u dat wenst, kan dit gesprek ook plaatsvinden met een aanspreekpunt van de locatie die als bemiddelaar fungeert. Dit is doorgaans de meest effectieve en aangename manier om uw klacht te bespreken en tot een oplossing te komen. De medewerker zal de klacht intern vastleggen om bij te dragen aan de kwaliteitsverbetering..

  1. De klachtenfunctionaris

Wij hopen dat uw klacht is opgelost na het bespreken ervan met de betrokken medewerker of met de bemiddeling van de locatieverantwoordelijke. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u uw klacht schriftelijk voorleggen aan de klachtenfunctionaris van Huidarsenaal.

Contactgegevens klachtenfunctionaris:

Klachtconsult: Ernest Kneepkens

Telefoon: +31 (0)43 880 22 59.

E-mail: info@klachtconsult.nl of via het contactformulier op www.klachtconsult.nl  

m +31 (0)6 46 18 67 28

Huidarsenaal is aangesloten bij Geschillencommissie EZa.
Klik hier voor meer informatie.